Saturday, November 29, 2014

Cūkgaļas fileja ābolos

Atzīšos, ka cūkgaļas filja man līdz šim ir bijusi tāda "neatklātā sala". Kaut vai tāpēc, ka ne visiem to sanāk pagatavot - un ar gaļu baigi riskēt negribas. 


Kopš bērnības atceros, ka gaļa iet lieliski kopā ar āboliem. Man vienmēr ir likušies jocīgi ēdieni, kur gaļai saliek klāt daudz žāvētos augļus vai kotletēm pievieno rozīnes, taču svaigi āboli - tā ir cita štelle. 
Tad nu mans brīvdienu tirgus apmeklējums vainagojās ar panākumiem - biju iegādājusies daudz dārzeņu, cūkas fileju un ābolus un man nebija ne mazākās nojausmas, ko ar to visu iesākt...
tāpēc - back to basics - neko nevajag sarežģīt. 
Iemarinēju cūkgaļu un pagatavoju to kopā ar krāsnī ceptiem dārzeņiem. Un jāsaka - bija neticami labi... Ļoti!

Un nu pie lietas:

Cūkas filejas marinādei nepieciešams:

Man bija aptuveni 1 kg liels cūkas filejas gabals
2 ēdk. olīveļļa (vispār jau man bija viena kārtīga šļuka, kas ir aptuveni 2 ēdamkarotes :) )
Sāls
timiāns
2 ēdk. mango etiķis (droši var lietot arī citu, taču šis manā virtuvē bija aizkavējies nepiedienīgi ilgi, tādēļ tika likts lietā!)
Nedaudz - maza šļuka Vorčestras mērces
2 tēkj. medus
3 ķiploku daiviņas
Divi āboli šķēlēs

Pagatavošana

Visas šķidrās marinādes lietas sajauc kopā un ierīvē fileju, sasprauž pa malām ābolus, lai arī tie marinējas un savu daļu garšas nodod gaļai. Atstāj istabas temperatūrā marinēties stundas divas. 
Kad gaļa iemarinējusies, to liek cepeškrāsnī cepties aptuveni stundu (atkarīgs no filejas lieluma - man bija gana liels gabals) 190 grādos. Svarīgi atcerēties, ka ik pa laikam filejas gabals jāaplaista ar suliņu, kas veidojas cepoties.
Paralēli liku cepeškrāsnī cepties dārzeņus - kartupeļus, papriku, sīpolus, baklažānu, kas pārlieti ar olīveļļu, pārbērti ar sāli un timiānu. 

Vakariņas izdevušās!

No comments:

Post a Comment