Thursday, December 18, 2014

Mana versija par plovu (šoreiz ar meža gaļu)

Šī ir recepte, kurā es visu daru "uz aci", savs smeķis ir atrasts un tad jau var variēt ar niansēm. 
Es absolūti nepretendēju uz īstā un pareizā plova recepti, man arī nav tādas ambīcijas. Bet šis ir ienācies un novērtēts no daudzu puses kā ļoti labs. 
Atceramies, ka te viss tiek likts uz sajūtām - es mēģināšu aptuveni norādīt lielumus, bet tas ir ļoti variējams jautājums :)
Vēl viena ļoti svarīga lieta - es gatavoju plovu pīlē. Esmu mēģinājusi šo pašu katlā, bet ar švakiem rezultātiem. Domāju, ka arī cits cepeškrāsnī gatavojams trauks ar vāku noderēs ļoti labi. 

NEPIECIEŠAMS:

500 g rīsu (es ņemu vienmēr tvaicētos - slinķu variants, nav jāskalo utt)
500 g liellopu vai meža gaļa sagriezta gulaša tipa gabaliņos
3 burkāni
3 sīpoli
1 galviņa ķiploku
ap 50 ml eļļa
Tomātu pasta - 4 ēdkar
Paša taisīts buljons (ja ir aizķēries ledusskapī, ja nē, tad labāk ūdeni)
Garšvielas:
Sāls
Paprikas pulveris
Hmeli Suneli
Kumīns - divas šķipsnas (piedod fantastiski labu garšu plovam)

PAGATAVOŠANA:

Uzkarsē cepeškrāsni uz 180 grādiem. 
Uz gāze virsmas vidējas uguns uzkarsē pīli (ja jūsu trauks nav liekams uz atklātas uguns, jūs to varat izdarīt arī pannā). Kad panna uzkarsusi, nogriež nelielu uguni, ielej eļļu (tā, ka viss trauka dibens ir kārtīgu kārtu nosegts), ieber garšvielas un uzreiz pievieno sīpolus. Visu nedaudz apcep, lai tas kļūst zeltaini brūns un tad pievieno sarīvētus burkānus un gaļu un turpina visu cepināt. Kad gaļa ir nedaudz aprauta, liek klāt buljonu vai lej ūdeni (tā lai visu virumu pārklātu šķidrums), pievieno tomātu pastu,  liek virsū vāku un ievieto cepeškrāsnī 180 grādos uz aptuveni stundu. Ik pa laikam vajag paskatīties, vai šķidrums nav iztvaikojis - ja ir, tad to vajag pieliet klāt. Aptuveni pēc stundas gaļai vajadzētu būt gandrīz gatavai (visu nosaka garšošana :)) 
Kad gaļa ir gandrīz gatava, pievieno sāli un rīsus, samaisa ar gaļas virumu. Jāseko lai šķidrums pārklāt gaļu un rīsus - ja tā nav, pievieno ūdeni. Uzliek vāku un liek cepeškrāsnī uz kādām minūtēm 30, 40. Lai gan saka, ka plovu nevajag maisīt, man tomēr ir sanācis nereti arī to apmaisīt, lai saprastu, vai pietiek šķidruma, lai rīsi nepaliktu pārāk al dente. Ja jūt, ka rīsiem pietrūkst šķidruma, pievieno vai nu buljonu vai arī ūdeni un apmaisa, lai tas vienmērīgi izdalās pa trauku. 
Jāsaka kā ir - šis ir - garšošanas - gatavošanas ēdiens. Nenotiks nekas traks, ja pievienosies pārāk maz vai pārāk daudz kāda no izejvielām - galvenais ik pa laikam nogaršot un tad jau garša arī noteiks, ko darīt tālāk! :)


No comments:

Post a Comment